Mitt 2011

Januari

1 januari vaknade jag upp i en hotellsuit med två fina vänner vilket var en bra start på 2011. Annars umigcks jag mest med ett gäng pojkar. Det var vi som var kvar, alla andra var utspridda i världen. Min vän Emmy kom hem från London och sen flög jag tillbaka till London med henne. Jag upplevde London by night, direkt från flyget gick vi ut och så mötte jag upp Emmy mitt i natten vid Trafalgar Square för att äta mat. Träffade människor och sen åkte jag hem för att återgå till vardagen.

Februari

Jag började jobba på två olika Hemköp och jag har aldrig jobbat så mycket i hela mitt liv. Det visade sig dock på nästa månads lön att det var värt allt slit. Min familj åkte iväg på skidsemester och jag stannade hemma och fyllde mitt hus med vänner. Sen slutade jag på mitt första Hemköp. Fick fina presenter och värmande ord. Kändes så konstigt att lämna alla efter 4 år så inte helt otippat grät jag. Resten av tiden gick mest ut på att förbereda sig för Italien.

Mars

Några dagar innan jag bytte snö och minusgrader mot sol och 14 grader så styrde Emmy upp en middag hemma hos sig. Jag fick säga "Vi ses om ett tag" till mina vänner och kvällen spårade totalt. Sen flög jag till Italien vilket so far är mitt livs bästa beslut.
Jag flyttade in i världens bästa rum (även om det var rätt fult) på Via Tobagi. Hade min balkong och parken precis nedanför. En städerska som städade mitt rum och strök mina kläder. Började på Scuola Leonardo och jag har aldrig träffat en bättre lärare än vår Fabbiano. När jag inte var i skolan utforskade jag Milano och hängde lite med Celeste på restaurangen. Det var Carnevale och livet var en fest. Sen träffade jag bland annat min vän Yuri som fortfarande hjälper mig med italienskan genom våra mail.
Jag bytte grupp i skolan och träffade Muge som har blivit en av mina bästa vänner men också Sylvia,Birgit, Kaori, Hiroko, Gadi, Tine, Leda och Nadine.

April

Mina nyfunna vänner och jag såg fotbollsderbyt, åt aperitivo och utforskade Milano lite till. Muge och jag gick ofta på bio, kanske mest för att biografen var helt underbar och exklusiv och för att popcornkillen var söt. En dag i skolan hörde jag någon prata svenska och gick fram till den första blona tjejen jag såg. det visade sig att det var två svenska tjejer, Alexzandra och Emmi plus deras vän Tash från London. Vi utfroskade Milanos nattliv lite mer och åt champangeluncher i parken. Jag var lycklig.

Maj

Mamma och Sara kom till Milano. Vi checkade in på hotell och jag visade mina smultronställen. Sen åkte vi hem tillsammans och jag var mest ledsen. Men väl hemma fick jag träffa mina vänner igen och bara landa lite i allt innan jag och Linnea tog tåget mot Arlanda den 29 maj, för att sedan flyga vidare mot Athen. Sen tog vi en färja till Tinos och kom fram mitt i natten utan hotell eller någonting. Det var helt öde och vi trodde att vi skulle få sova på stranden tills räddningen kom och vi fick åka med till ett Hotell. Vi vaknade upp på en lugn ltien Grekisk ö och planerade mest vår månad.

Juni

Vi åkte vidare till Paros och här började semstern på riktigt. Lata dagar på stranden och god mat. Vi fick ner priset på vår lägenhet och snodde toapapper för att städerskan var snål. Spanade in en seglarskola nästan varje dag och bekantade oss med ön och alla personal på alla restauranger.
Sen åkte vi vidare till Folegandros. Det var paradiset. En liten grekisk ö som knappt hade en bankomat och som kändes så avskärmad. Det fanns konstnärer överallt och vi fick en skapar lust, kreativiteten flödade. Men vi åkte mest runt på en moppe, utforskadeön och dess stränder. Såg åsnor och vandrade lite. Bekantad oss med våra hotell grannar M&M från Sverige. Bodde på det finaste hotellet med utsikt över hela Folegandros och pool.
Vi åkte vidare till Naxos och inkvarterade oss hos Linneas pappa. Deras underbara hus och vi kunde tvätta ordentligt. Vi hamnde på födelsedagsfest hos deras brittiska grannar och utforskade nattlivet lite. Det spårade. Vi åkte på utflykt och havet tog mina skor. Vi cyklade en del och plockade fikon direkt från träden.
Linnea sa hej då till sin pappa och jag tyckte synd om dem. Sen åkte vi vidare till Santorini och det var en riktig kärleks ö. Vackra solnedgångar och svarta stränder. Vi spårade första kvällen. Åkte fyrhjuling över hela ön och åt vår sista riktigt grekiska måltid.
Vi åkte hem men blev jätte försenade och jag stod hemma med min packning halv sju på midsommaraftonsmorgonen. Sov några timmar och åkte sen till Emmy för traditionellt midsommarfirande som vi nog aldrig kommer glömma.

Juli

Tillbaka till verkligheten och jag jobbade mest. Vet faktiskt inte vad jag gjorde förutom att jobba.

Augusti

Jag jobbade fortfarande och vet faktiskt inte om jag gjorde så mycket annat. Tror dock vi åkte till Lisseberg mitt i veckan. Vi lyssnade på P3 dokumentär hela vägen och jag som aldrig kört bil guidade oss genom Göteborg. Det spöregnade men vi var glada ändå.

September

Fortsatte jobba men var vaken väldigt många nätter, precis som månaderna innan.

Oktober

I slutet av oktober fyllde jag 20. Det var stort på sitt sätt men inte så märkvärdigt. Vad mer? Jo, jag jobbade.

November

Jag åkte tillbaka till Milano för att träffa vänner. Träffade fina vänner och fyllde min resväska. Åkte till Turin för att uppleva Muges nya hemstad. Blev kär i Turin och pratade om framtiden med Muge. Konstaterade att vi kommer vara vänner hela livet.




December

Jobbade och föreberedde inför julen som förövrigt gick ganska obemärkt förbi. Ingen julstämning men lika trevligt för det. Firade tolvslaget med fina vänner och tog det ovanligt lugnt. Tackade nej till shot och åt mest god mat.

Kommentarer

Comment:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail:

URL/Blogg:

Message:

Trackback
RSS 2.0